ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Σε αυτού του είδους τους εκτυπωτές που παίρνουν 4 ή περισσότερα μελανοδοχεία, η κεφαλή, αυτό δηλαδή που ευθύνεται κυρίως για την ποιότητα της εκτύπωσης, βρίσκεται στον εκτυπωτή και όχι στα μελανοδοχεία.
Οπότε όταν η ποιότητα της εκτύπωσης δεν είναι καλή (και τα μελάνια δεν είναι άδεια) κατά 99% είναι πρόβλημα της κεφαλής του εκτυπωτή και όχι των μελανοδοχείων.
Αυτό το πρόβλημα μπορεί να προκύψει απο μη συχνή χρήση του εκτυπωτή ή μετά το πέρας του χρόνου ζωής της κεφαλής. Ο μέσος χρόνος διαρκειας ζωής της κεφαλής είναι τα 4 χρόνια.
Αυτό που πρέπει να κάνουμε προκειμένου να διορθώσουμε το πρόβλημα είναι να δώσουμε εντολή από τον υπολογιστή στον εκτυπωτή να κάνει καθαρισμό κεφαλής. Μετά απο κάθε καθαρισμό δίνουμε έντολη για έλεγχο ακροφυσίων ώστε να διαπιστώσουμε αν διορθώθηκε το πρόβλημα. Αν δεν διορθωθεί ξανακάνουμε καθαρισμό κεφαλής. Αν μετά από 3 καθαρισμούς κεφαλής δεν υπάρχει βελτιώση δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε.
Επίσης δεν κανουμε αλόγιστα καθαρισμούς κεφαλής γιατί κάθε καθαρισμός καταναλώνει σημαντική ποσότητα μελανιού.
Ο τρόπος που δίνουμε την εντολή καθαρισμού κεφαλής διαφέρει από κατασκευαστή σε κατασκευαστή (HP,CANON,EPSON,LEXMARK).
Για καθαρισμό κεφαλής σε EPSON εκτυπωτή δείτε το βίντεο πατώντας εδώ.